20 luty 2018

Franz Lörch ukończył studia gry organowej oraz katolickiej muzyki kościelnej w Wyższej Szkole Muzycznej w Monachium, gdzie jego profesorami byli m.in.: Karl Richter i Franz Lehrndorfer. Dalszą naukę podjął współpracując z takim mistrzami jak Joseph Ahrens (Berlin), Pierre Segond (Genewa) i Augustinus Franz Kropfreiter (St. Florian). Od czasu debiutu w monachijskiej Herkulessaal jego kariera rozwinęła się na skalę międzynarodową. Występował m.in. w katdrach: Notre Dame w Paryżu, St. Paul’s w Londynie, Passawie, Edynburgu, Kolonii, Budapeszcice, Warszawie, w Mozarteum w Salzburgu, a także w wielu prestiżowych kościołach: St. Michaelis w Hamburgu, Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche w Berlinie, W 1998 roku koncertował również w Nowym Jorku i Waszyngtonie, a w roku 2011 i 2013 wystąpił w Moskwie i St. Petersburgu. Artysta współpracował z wieloma znakomitymi instrumentalistami monachijskiej Filharmonii, a także niemieckiej orkiestry symfoniczej Symphonieorchesters des BR. Jako pierwszy niemiecki organista zarejestrował na płytach wszystkie dzieła Louis’a Vierne’a (na organach Marienorgel w Ottobeuren). W latach 1985-2001 Franz Lörch był wykładowcą – docentem w Konserwatorium im. Richard‘a Strauss‘a w Monachium. W 2017 roku polski Konsul w Monachium przekazał mu nagrodę „Bene merito Ehrenmedaille“ przyznaną przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych za długoletnią współpracę z organistami pomiędzy Reubliką Federalną Niemiec a Polską.

Program koncertu:

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
            Fantazja g-moll BWV 542

Wolfgang Adameus Mozart (1756-1791)
           Opracowanie chorałowe „Ach Gott vom Himmel sieh darein“ KV. 620b
           (z opery „Czarodziejski flet “)

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
            Fantasie G-Dur BWV 572 „Piece d’Orgue“
            Très vitement – Gravement – Lentement

Johann Pachelbel (1684-1748)
           Partita „Was Gott tut, das ist wohlgetan“

Johann Ernst Eberlin (1702-1762)
            Toccata secunda i Fuga in g

Josef Gabriel Rheinberger (1839-1901)
            Andantino-amabile op. 49

Max Reger (1873-1916)
            Opracowanie chorałowe „Jesus, meine Zuversicht“

Franz X. Schnizer (1740-1785)
             Sonata III in A
            Allegro molto -Minuetto – Allegretto

Theodore Dubois (1837-1924) 
            In Paradisum

Leon Boellmann (1862-1897)   
            Suite Gothique Op. 25
            Introduction -Choral,
            Menuet gothique,
            Prière à Notre Dame,
            Toccata