23 kwiecień 2019

Program:

Ferenc Liszt (1811-1886)

            Tu es Petrus
           
Ave Maria (wg J. Arcadelta)
            Ich hatte viel Bekümmernis (wg kantaty BWV 21)
            Aus tiefer Not schrei ich zu dir (wg kantaty BWV 38)

Max Reger (1873-1916)

            Wariacje i fuga God save the King

Sigfrid Karg-Elert (1877-1933)

            Herzliebster Jesu, was hast du verbrochen op. 65 nr 17
            Nun danket alle Gott op. 65 nr 59

Ferenc Liszt (1811-1886)

            Weihnachtsbaum
            Psallite (wg Michaela Praetoriusa)
            O Heilige Nacht
            In dulci jubilo
           
Adeste Fideles

Marcel Dupré (1886-1971)

            Improwizacja chorałowa Adeste Fideles

Dariusz Bąkowski-Kois – ukończył studia historyczne na Uniwersytecie Jagiellońskim (1997) oraz Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie organów prof. Józefa Serafina (2000, dyplom z wyróżnieniem). Specjalizację w zakresie wykonawstwa francuskiej neoromantycznej symfoniki organowej odbył w ramach studiów podyplomowych w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie pod kierunkiem kwal. II st. Magdaleny Czajki (2002/2003). Studia podyplomowe kontynuował (2003/2004) w Konserwatorium Wiedeńskim (obecnie: Privatuniversität Wien) w klasie organów Thomasa Schmögnera (także na Wydziale Muzyki Dawnej, z zakresu gry na klawesynie, klawikordzie oraz pianoforte).

Prowadzi ożywioną działalność artystyczną w kraju i za granicą: koncertował we Francji, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Belgii, Norwegii, Szwecji, Estonii, Włoszech, w Rosji, Chinach, Meksyku, a także w Brazylii. Występował z recitalami w tak prestiżowych miejscach jak (archi)katedra św. Piotra w Trewirze, katedra NMP w Antwerpii, katedra św. Bawona w Gandawie, katedra św. Salwatora w Brugii, katedra św. Marcina w Utrechcie, Grote of Sint-Laurenskerk Rotterdam, katedra św. Bawona w Haarlem, czy Narodowe Centrum Sztuki (NCPA) w Pekinie. W latach 2001-2007 ściśle współpracował z zespołem Capella Cracoviensis, realizując w ramach licznych koncertów partie solowe, a także organo obbligato, czy basso continuo. Był jurorem międzynarodowych konkursów organowych w Rumi i Łodzi oraz licznych konkursów ogólnopolskich.

Od 1999 jest pracownikiem Katedry Organów Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2002 doktoryzował się na Wydziale Historycznym UJ (praca doktorska z zakresu historii mentalności szlachty polskiej początków XVIII wieku). W 2006 uzyskał stopień doktora habilitowanego z zakresu instrumentalistyki (praca habilitacyjna poświęcona zagadnieniom wykonawstwa iberyjskiej muzyki organowej XVII stulecia), zaś w 2013 otrzymał tytuł profesora sztuk muzycznych. W 2014 ukończył na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu studia podyplomowe Master of Business Administration – Zarządzanie Szkołą Wyższą. W kadencji władz Uczelni 2012-2016 pełnił funkcję Prorektora ds. dydaktyki i rozwoju kadry Akademii Muzycznej w Krakowie, od 2016 jest Kierownikiem Katedry Organów swej macierzystej Uczelni.