15 czerwiec 2022

Program:

Markus Hinz (* 1974)

Improwizacja na temat pieśni: „Verleih uns Frieden gnädiglich”

 

Johann Sebastian Bach (1685-1750)

Trio „Herr Jesu Christ, Dich zu uns wend“, BWV 655

 

Johann Sebastian Bach

Preludium i Fuga Es-dur, BWV 552

 

Markus Hinz

Improwizacja na temat sekwencji „Veni sancte spiritus”

 

Johann Sebastian Bach

Fuga sopra il Magnificat, BWV 733

 

Sigfrid Karg-Elert (1877-1933)

Harmonies du Soir, op. 72 nr. 1

 

Sigfrid Karg-Elert

Clair du Lune, op. 72 nr. 2

 

Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)

Preludium i Fuga c-moll op. 37 nr. 1

 

Markus Hinz od ponad 20 lat pracuje w kościele parafialnym św. Antoniegow Düsseldorfie. Po zdaniu egzaminu na Uniwersytecie Muzyki i Tańca w Kolonii w 1999 roku ukończył klasę organów u prof. Johannesa Gefferta i początkowo pracował jako muzyk kościelny w Bonn. W latach 2006-2018 jako organista w Parafii w Düsseldorfie odpowiedzialny był za kompleksową reorganizację i przebudowę organów (100 rejestrów) we współpracy z firmą organmistrzowską Mühleisen/Leonberg oraz programistami z firmy Sinua. Artysta zajmuje się nie tylko zagadnieniami budownictwa organowego, ale także jego kompozycje, improwizacje i gra cechuje otwartość i wszechstronność. Hinz regularnie koncertuje w kraju i za granicą, zdobywając nagrody za swoje kompozycje. Szczególną muzyczną inspirację czerpał m.in.z późnoromantycznych dzieł Sigfrida Karg-Elerta i wzorców minimal music lat 60.Jest dyrektorem muzycznym w kościele St. Antonius, a prezentowany przez niego program muzyczny obejmuje koncerty chóralne, koncerty organowe, światowe prawykonania muzyki współczesnej, a także cykl koncertów St. Antonius-Konzerte powstały w 2016 roku, w ramach którego występują międzynarodowi organiści, tacy jak Olivier Latry, Nathan Laube, Bernhard Haas, Stephen Tharp, Angela Metzger, Martin Schmeding, Charlemagne Palestine i wielu innych. Artysta zaangażowany jest w międzynarodową sieć Hyper-Organz instytucjami z Holandii, Szwecji i USA na zamówienia której powstają kompozycje organowe uwzględniające współczesne możliwości techniczne instrumentów, także sterowanie poszczególnymi tonami instrumentu.